سیولیشه

نشریه اختصاصی شعر نیمایی

سیولیشه

نشریه اختصاصی شعر نیمایی

مات و کیش/محمد رضا راثی پور


آن خاربوته ام که در این کوره راه پرت 

جز قهر تند باد نصیبی نبرده ام 

آدم اگر عقوبت عصیان خود کشید 

تقصیر من چه بود که سیبی نبرده ام


بذر هزار شبهه فشاندند در دلم

بذر هزار پرسش بی پاسخ از ازل 

تخدیر عافیت طلبی کارساز نیست 

وقتی که این سوال خروسی ست بی محل


ناظر به این تسلسل و تکرار فاجعه 

قادر به هیچ کار نبودن -عذاب من -

هر روز در خیال خودم می شوم شهید 

تمکین این معارضه -سرب مذاب من -


اندیشه رهایی این بندیان خطاست 

تقدیس می کنند چو زنجیر خویش را 

هر مهره ای اگر که به میدان باوری 

تکرار می کند فقط این مات و کیش را


اردیبهشت 95

نظرات 2 + ارسال نظر
راثی پور دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت 19:20

ممنون از لطف شما سرکارخانم ابومعاش

بسیار خوشحال می شوم که از اشعار خوبتان هم در این شماره انتشار دهید

زهرا ابومعاش دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت 09:46 http://www.bluelady1.blogfa.com

درود بر شما
شعر زیبای شما را خواندم و بهره بردم.
برقرار باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد