سیولیشه

نشریه اختصاصی شعر نیمایی

سیولیشه

نشریه اختصاصی شعر نیمایی

سبز مست/سید مرتضی معراجی

http://s3.picofile.com/file/8207307818/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D8%AC%DB%8C.jpg


ساقی امشب چون دگر شب ها مرا می ریز نیز

گر چه مستم کرده ای با این همه پرهیز نیز

لحظه ای بنواز لب با بوسه ای لبدوز باز

در کفم بگذار هان پیمانه ای لبریز نیز

سبزِآن سرخم چنان جنگل که از صبح بهار

زرد برگ عیش من نتوان کند پاییز نیز

برگ برگ سبز من خاری است در چشم خزان

گر چه خنجر های باد است از سمومش تیز نیز

مستم امشب آنچنان کز هُرم گرم هر نفس

می توانم ابر را سازم  ز می گلبیز نیز

مستم از آن مست هایی که ندارد یاد کس

نیست در یادش چو من ساقی شور انگیز نیز

سبز مستم ، سبز مست آیا که می داند که چیست؟

از سیاهی ها فراتر رفته این ناچیز نیز

کشتی می را روان کن تا ببینم چون خورَد

آب از آبی تکان در بحر توفان خیز نیز

مست اگر باشم چنین دیگر نیارد یازدم

دست بر این سینه ی مست آن کفِ خون ریز نیز

مست می خواهم که باشم آی ای ساقی هنوز

می فرو ریز و شکر خندی بدان آمیز نیز


69.1.19

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی عاطف‌راد جمعه 3 دی 1395 ساعت 09:07 http://www.atefrad.com

شعر تو شعر تر است و تازه سازد روح را
هست گیرا چون شراب و هست شورانگیز نیز

مرتضاجان، با غزلت حال کردم و محظوظ شدم نیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد