سیولیشه

نشریه اختصاصی شعر نیمایی

سیولیشه

نشریه اختصاصی شعر نیمایی

السلام علیک یا اهل قبور!/ محسن الوان ساز





ما ایرانیان ارادت خاصی به اهل قبور داریم امامزاده ها ، مردگان خودمان ، کوروش ، شاملو ، حافظ هر که می خواهد باشد باید قبری پیدا کنیم تا گریه کنیم ، گرامی بداریم یا حتی جشن و شادی بگیریم ما ایرانیان اسطوره پرستیم فرقی ندارد چه گوارا باشد یا رضا شاه یا هیتلر یا لیونل مسى ما ایرانیان دست تمام مغلطه گران را از پشت بسته ایم به اعراب می تازیم چون 1400 سال پیش بر ما تاخته اند با این استدلال هندی ها ، مصری ها ، یونانی ها و ترک ها باید دشمن خونی ما باشند چون بارها به ایشان حمله کردیم ، سرزمین هایشان را تصاحب و غارت کردیم یا آلمان ها باید از انگلستان و آمریکا متنفر باشند چون در جنگ دوم بر اثر بمباران شهرهای درسدن ، هامبورگ ، مونیخ و کلن دومیلیون آلمانی به طرز فجیعی کشته شدند طوری که بیش از نود درصد جمعیت درسدن بر اثر بمب های فسفری در آتش جزغاله شدند .

تاریخ پر است از جنگ ها و  تلفات انسانی و نیز صلح ها و مراودات ملت ها. اگر جنگی در گرفته این مردم بودند که بر اثر تحریک اصحاب قدرت از خود رشادت نشان دادند و هزینه اش را پرداخته اند و در روزگار صلح همین مردم برادروار در کنار هم زیسته اند شخصیت های تاریخی ، سیاسی ، مذهبی با طرح دشمنی مردم را از یکدیگر هراسانیده اند کورش یا عمر برای ما چه تفاوت دارد منشور حقوق بشر جناب کورش چه حقه ایست؟ کسی که به بابل و مصر حمله می کند مگر جز برای کشورگشایی رفته است؟! نکند تصور کرده اید آن استوانه کذایی را به آن ها نشان داده و آن ها آن را با آلت پادشاهشان به قیاس گذاشته و گفته اند : این بهتر است؟! شمایانی که از کین اعراب به باستان گرایی روی آورده اید بروید و تاریخ را بخوانید تا ببینید امثال مزدک ( اولین سوسیالیست تاریخ) و مانی را همین اصحاب گفتار نیک ، کردار پیک و بی بی گشنیز سلاخی کردند بروید و بخوانید چگونه سه هزار مانوی را در خمره های روغن جوشان زنده زنده سوزاندند تا دین پاک ( زردشت) همچنان پاک بماند! حالا ما در سده بیست و یکم بیائیم و نبش قبر کنیم و به چیزی که نمی دانیم ایمان بیاوریم؟! و چه استدلال مضحکیست که چون هزاران سال پیش ما از اولین تمدن های تاریخ بوده ایم و با تاخت و تاز اعراب به قهقرا رفته ایم حالا باید آن تمدن را زنده کنیم؟! با چه؟! تمدن با علم و اقتصاد و آزادیست که شکوفا می شود نه با افتخار به ارزش های هزاران سال پیش.

می گوئید وطن پرست هستید کدامین وطن؟! وطنی که به جائی رسیده است که دیگر کرد و ترک و عرب و بلوچ خود را متعلق به آن نمی دانند و آواز جداسری سر داده اند؟ وطنی که اعضایش در جهان به خشونت شهره اند و با همین سفارت نوردی ها و توهین به اعراب حتی تیم فوتبالش حق میزبانی ندارد؟ توهین به قومیت ها و ملت های دیگر در کدام قسمت این استوانه نگاشته شده؟ مایی که ناممان سیدعلی است و نام پدرمان یدالله و یک قرن مورد هجوم اسکندر و یونانی و عرب و ترک و مغول و افغان و روس و ... قرار گرفته ایم چگونه دم از آریایی بودن می زنیم؟! گیرم ما آریائی دست نخورده و بکر از فضله پدرانمان ما را چه حاصل؟ چه گلی به سر این وطن زده ایم؟ مائی که برای دانشمندان خارج نشینمان کف می زنیم که ببین ایرانی چه کرده آقا به پیر به پیغمبر به اهورا نیسان آبی که او ملیتش را تغییر داده نه به کشوری که در آن زیست می کند بلکه ملیت او جهان است او در این بازی ما جایی ندارد ، با آویزان شدن از شخصیت ها برای خودمان اعتبار نتراشیم.





به ابزورد بپیوندید


https://telegram.me/joinchat/Bev08jvSuFlZGzq0QAKCbQ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد