سیولیشه

نشریه اختصاصی شعر نیمایی

سیولیشه

نشریه اختصاصی شعر نیمایی

رباعی/جلیل صفر بیگی


برای ایران دزد زده

گنجی است که غارت شده است از آغاز
از چارطرف شده ست درهایش باز
این گنج مگر چقدر گوهر دارد؟
دزد آمد و...نه!نرفت و دزد آمد باز


برای ایران دزد ها


عمری ست اسیر دامتان است ایران

غارت شده ی تمامتان است ایران
شاه و شیخ و امیر و سردار و وزیر
ارث پدر کدامتان است ایران؟


 غارنشین



دیگر نه دلم شوق تماشا دارد

نه پنجره ای به سمت فردا دارد

تنهایی دیگری برو پیدا کن

این غار برای یک نفر جا دارد


مجاب


طفلک پسرم باز مجابش کردم

بی شام  به زور قصه خوابش کردم

ناگاه کبوتری به خوابش  آمد

ناچار گرفتم و کبابش کردم


نظرات 3 + ارسال نظر
پیام سیستانی دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 00:40 http://psistani.blogfa.com

درود بر عزیز دلم و دوست قدیمی ام جلیل

بی تردید همیشه از دوستداران رباعی ها ی ارجمندت هستم . گزافه نمی گویم اگر بگویم که بسیار استادانه می سرایی و چیرگی ات بر جان و زبان رباعی رشک آمیز است . دست مریزاد عزیز بزرگوار...

ارادتمند شما / پیام سیستانی

کوروش آقامجیدی یکشنبه 7 تیر 1394 ساعت 03:44

درود جلیل جان لذت بردم

راثی پور سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 08:11

سلام

این رباعی های زیبا فقط امضای شما را می تواند داشته باشد و منحصر به شماست و لا غیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد