سیولیشه

نشریه اختصاصی شعر نیمایی

سیولیشه

نشریه اختصاصی شعر نیمایی

کبوتر و صنوبر/ مهدی عاطف‌راد


آن کبوتری که در کرانه‌های دور می‌پرید

گفته بود

در میان گفت‌وگوی شامگاهی‌اش

در شبی دراز

با صنوبری که بر بلندی پناهگاه شانه‌های او

آشیانه داشت:

"تو همیشه سربلند ایستاده‌ای

و همیشه ایستادنت برای من نماد ریشه داشتن

در زمین ساکن است

من ولی

ریشه‌ام در اوج‌گیری‌ام نهفته است

ریشه‌ی فرازمینی‌ام در آسمان

راز پر گشودن من است

رمز پر کشیدن و در اوج بودن من است."



نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی عاطف راد یکشنبه 10 مرداد 1400 ساعت 19:44 http://www.atefrad.com

با سلام و ارادت
هستی هر موجودی اقتضایی دارد که با رعایت آن اقتضا، هستی‌اش تداوم می‌یابد و در غیر این صورت هستی‌اش به نیستی تبدیل می‌شود. اقتضای هستی کوه ایستادگی است و اقتضای هستی رود، روندگی. درخت با ایستادن هستی‌اش تداوم می‌یابد و پرنده با پریدن و نسیم با وزیدن.

راثی پور سه‌شنبه 5 مرداد 1400 ساعت 13:54

به قول علامه اقبال

هستم اگر می روم گر نروم نیستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد