سیولیشه

نشریه اختصاصی شعر نیمایی

سیولیشه

نشریه اختصاصی شعر نیمایی

یادداشتهای بی سرنوشت / پاییز رحیمی






دیگر کدام آفتاب می تواند بیاید که ، صبح باشد؟

کدام پنجره...

کدام اتاق...


شب ، خیلی کش آمده است...شب خیلی سنگین  است ..مثل بدنی فلج،  روی رختخواب .

هیچ کس را توان برداشتن شب نیست.


کاش باز هم صبح زود بیدار می شدم و در خنکای نیمه روشن صبح ، همراه با آفتاب از کوچه می گذشتم تا به ایستگاه برسم ...کاش هنوز دلهره ی دیر شدن داشتم...اضطراب دیر رسیدن به مدرسه ، هیاهوی بچه ها و کلافگی مدیر ، که مرتب از پنجره حیاط را نگاه می کند .... استرس کم آوردن وقت برای تدریس درس جدید و نرسیدن به بارم بندی مشخص.


دیر که می رسیدم ، به شکل عذاب گونه ای ناراحت می شدم اما وقتی مدیر مرا نگاه می کرد و سپس ساعت دفتر را ، بیشتر اذیت می شدم ، آن ساعت سفید با عددهای قرمز که یادگار یک شرکت صنعتی بود، همیشه مرا سخت می آزرد. 


آن روزها غمگین بودم ، امروز هم غمگینم  و این، ربطی به آن ساعت سفید قرمزی که الان سالهاست در انباری ناکجاآباد به خواب عمیق مرگ ، فرو رفته است ، ندارد.


دلم همان دلهره های شیرین را می خواهد ، همان روزهای بی خیال.

همان ظهرها با سفره ی پهن  و بشقاب غذای نیمه سردی که به خاطر دیر رسیدن من ، از دهن افتاده بود.


همان عصرهای خیابان گردی و قرارهای پرخاطره.


همان شب های تا نیمه شب درگیر ورقه های امتحان، با صدای شجریان و چای یخ کرده در لیوان دسته دار فرانسوی.

همان صبح های گیج 

همان صبحانه های کج و کوله ی مادرم . لقمه ای که ده سانت نان خالی بود و دو سانت گردو و پنیر قلمبه .


همان چایی های بی رنگ و لعاب مدرسه در استکان های جورواجور .


همان میزها و صندلی های درب و داغون


همان بر جاده ایستادن های پر از نگرانی و تشویش ..


دلم چیزی را می خواهد که نیست .


چیزهابی که هرگز فکر نمی کردم روزی حسرت باشند. 

چیزهایی که آن روزها به نظر هیچ بودند و امروز همه چیز.


کاش می شد یک بار دیگر ، این جاده را برگردم..


دلم برای همسفرانم تنگ شده است..همسفرانی که خیلی هایشان ، دیگر، نیستند. 


قرار نبود پایان این جاده ، این همه تنهایی باشد.

قرار نبود ...


کاش کسی شانه هایم را تکان بدهد و مرا به سمت خودم برگرداند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد